Draag (opnieuw) je steentje bij aan TWERK
TWERK lanceert vandaag een nieuwe fundraisingscampagne. Het chocolademaatwerkbedrijf uit Herentals stelt ondertussen 35 mensen met autisme tewerk, en kan extra steun goed gebruiken. Ze breien een vervolg op een fel opgemerkte digitale fondsenwervingscampagne van vorig jaar.
Op de website www.steentjebij.be kan je letterlijk je steentje bijdragen om de hun toekomst te verzekeren.
Het maatwerkbedrijf tekende dit jaar recordcijfers op qua productie en verkoop. Voor Sinterklaas produceerden en verpakten ze maar liefst 15 ton chocolade, speculaas en marsepein voor meer dan 600 bedrijven en organisaties, en ook voor eindejaar blijft het druk.
Maar die stijgende verkoopscijfers kunnen de gevolgen van de crisis niet helemaal opvangen. Daarom heeft TWERK nog een duwtje in de rug nodig. Niet alleen om te overleven, maar ook om verder te kunnen groeien. Ze hebben nood aan nieuwe chocolademachines, nieuwe vormpjes, en vooral aan meer ondersteuning en begeleiding.
De muur van SJEF & De website van Joris
Vorige zomer kon hun eerste steentjebij-campagne dankzij meer dan 600 donateurs en een aantal belangrijke sponsors 40.000 EUR in de wacht slepen. Daarmee renoveren ze in het voorjaar van 2024 de gevel van hun atelier. Maar ook dit jaar steken ze een tandje bij. (Of een steentje.)
“Het blijven inderdaad spannende tijden voor TWERK,” weet coördinator Bart Michiels. “En daarom lanceren we op het internet een nieuwe muur die je via donaties kan vullen. Onze medewerker en legofanaat Sjef roept je op de website op om een steentje te kiezen. Met een fiscaal aftrekbare gift van 50 EUR kan je zelf een kleur bepalen, en er zelfs een tekst op kwijt. Dat zorgde vorig jaar voor een heel bonte muur met allerhande namen en teksten, die je ook nog op de site kan zien.”
ICT-wizard Joris zorgde ook dit jaar voor een pareltje van een website. Een donatie is nog nooit zo leuk en origineel geweest. De muur telt nu 800 steentjes; als die vol geraakt heeft TWERK opnieuw een broodnodige 40.000 EUR om de toekomst aan te vatten.
De website geeft bovendien op een alternatieve manier een inkijkje in TWERK. Maar liefst 15 medewerkers werden als legofiguurtje vereeuwigd, en via hen krijg je een mooi beeld van de diversiteit én talenten van de mensen die bij TWERK aan de slag zijn.'